Реєстрація торговельних марок в Україні під час воєнного стану
Реєстрація торговельних марок в Україні під час війни
Війна змінила пріоритети та навчила нас жити сьогоднішнім днем. Проте, борючись за європейські та демократичні цінності, ми повинні розвивати у собі правову свідомість, а це означає захищати усі свої надбання, в тому числі інтелектуальну власність. Тож дослідимо що відбулось із ТМ за час війни.
Кількість брендів заявлених за період війни та співвідношення із мирним часом.
Реєстрація торгової марки завжди була найпоширенішим об’єктом інтелектуальної власності. Якщо звернутись до статистики Укрпатенту, то усього станом на 1 липня 2022 року (з 1992 року) здійснено реєстрацію 321 810 тисяч торговельних марок. Для порівняння патентів на промислові зразки за цей період зареєстровано 45 161 тисяч. Користуючись відкритими джерелами Відомства – Спеціальна інформаційна система Укрпатенту (СІС), спробуємо порівняти статистику за минулий рік та воєнний час. За 2021 рік було подано 29502 тисяч заявок, а у період з 01.01.2021 р. по 01.07.2021 р. - 14579 тисяч заявок. За 6 місяців 2022 р. було подано 7458 тисяч заявок. При цьому з 01.01.2022 р. по 23.02.2022 р. було подано 4063 тисяч заявок. А от з 24.02.2022 р. по 01.07.2022 р. подано на реєстрацію 3395 тисяч заявок. Тобто, перші два місяці року були куди продуктивніші, ніж наступні. Подальші дані залежать від ситуації – чим скоріше перемога, тим більше нових проектів і, відповідно, реєстрацій.
Процедура реєстрації торгової марки,що змінилось?
Війна значно обмежила можливості комунікацій. Перший час не була налагоджена нормальна робота жодних поштових служб, тобто передача документів була неможлива. Ми давно подаємо заявки через електронну систему, підчас пандемії з’явилась можливість подання також у електронному форматі ряду документів, як то мито (раніше лише паперові оригінали документів враховували), але деякі процедури вимагали оригіналів. Після війни усі процеси можна здійснити в електронному форматі – від подання довіреності, продовження дії Свідоцтва до передання прав на ТМ. Це було неможливо раніше, а зараз документи оформлюються у ПДФ форматі, підписуються за допомогою ЕЦП представника та успішно реєструються. Варто зазначити, що це значно пришвидшує їх розгляд.
Цікаві заявки на ТМ, що були поданні за час війни.
Війна навчила кожного пересічного українця розбиратися у видах зброї, волонтерських організацій, а світ дізнався назви багатьох наших міст....Україна – це бренд! Тому не дивно, що серед 4 тисяч заявок знайдеться багато цікавих :)
.Так, за період війни з’явилась велика кількість громадських та волонтерських організацій, а відповідно і заявок на знаки, як то заявка «Благодійний фонд генерала Залужного» заявник БО «ГЕНЕРАЛА ЗАЛУЖНОГО», заявка «ГУМАНІТАРНИЙ РЕСТОРАН MAFIA», заявка «ЦЕНТР ВОЛОНТЕРСТВА ТА ЗАХИСТУ», заявка «ПРИХИСТОК ПРИХИСТИ СВОЇХ» і т.д. Крім того, запущено ряд державних програм і, відповідно поданні заявки на ТМ. Так, ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДІЯ» за час війни подало 9 заявок, серед яких відомі на увесь світ: «U24 INTERNATIONAL TELEVISION CHANNEL», «U24», «UNITED24», «СМІЛИВІСТЬ», «BRAVERY» та «BRAVE». Медіасфера також не відстає, так Національна суспільна телерадіокомпанія України подала аж 34 заявки, серед яких ТМ «SUSPILNE UKRAINE», «СУСПІЛЬНЕ», а також слово «СУСПІЛЬНЕ» із приставкою кожного міста України, як от «СУСПІЛЬНЕ КИЇВ», «СУСПІЛЬНЕ ХАРКІВ» і т.д. Людина-бренд цієї війни – Арестович, подав аж 10 заявок, серед яких не лише його школа «APEIRON» у різних варіаціях та різними мовами, але і власні ініціали – «АЛЕКСЕЙ АРЕСТОВИЧ», «ОЛЕКСІЙ АРЕСТОВИЧ», «АРЕСТОВИЧ», «ARESTOVYCH», «ARESTOVICH» і т.д. Національна улюблениця «ПАЛЯНИЦЯ»/ «PALIANYTSIA» має аж 23 заявки у самих різних варіаціях для самих різних товарів та послуг від їжі та кафе до страхових, будівельних та благодійних організацій. А тепер перейдемо до зброї! Заявок на ТМ «ДЖАВЕЛІН» та «JAVELIN» було подано аж 15 - для косметики, ліків, алкоголю і, звичайно, зброї. Улюбленець всієї України «BAYRAKTAR»/ «БАЙРАКТАР» має аж 21 заявку – для алкоголю, їжі, одягу, ресторану та радіо. Для розуміння, у Туреччині усього 12 заявок, деякі із яких вже не актуальні, зареєстровані або у процесі реєстрації. А от міжнародної заявки розробник не подавав, але, думаю, це лише питання часу.
І, ізюминка дослідження – заявка на ТМ «РУСКІЙ ВАЄННИЙ КАРАБЛЬ ІДІ НАХ*Й», яку було подано для алкогольних напоїв. Дуже цікаво поспостерігати, чи буде застосовано норму про мораль до цього знаку )
Будемо слідкувати за нашими «зірковими» брендами та їх «долею», а отже і Ви будете знати усе!
© Інна Панасюк , 2022
Схожі записи Блогу:
- Трагічні падіння брендів - торгова марка Victoria Secret
Дізнатись все про торгову марку.
Отримати штрих-код на товари.
Почати реєстрацію авторських прав.
Отримати патент на винахід чи корисну модель.