Реєстрація торгової марки
Україна, Євросоюз та всі країни світу
RU
UA

Міжнародна торгова марка

патентний повірений

Ігор Кондратюк

Патентний повірений

Торгова марка за Мадридською системою


Зміст:
Вступ
Історія міжнародної охорони інтелектуальної власності (ІВ)
Мадридська система міжнародної реєстрації торгової марки
Вартість реєстрації за Мадридською системою
Особливості реєстрації за Мадридською системою
Термін проведення експертизи міжнародного знаку
Висновки

Вступ
Україна дедалі активніше інтегрується у світовий господарський механізм. Товари та послуги наших виробників проникають у різні країни світу. І питання міжнародної реєстрації торгової марки стає вкрай актуальним.
Основна причина проблем, що виникають із брендами на національних ринках - це відсутність належної реєстрації в національних відомствах. Не секрет, що як в Україні, так і в деяких інших країнах торгова марка (скорочено - ТМ) завжди у небезпеці. Повсюдно процвітає бізнес із захоплення національних та іноземних брендів (неймсквоттінг). Як правило, після захоплення бренду слідує пропозиція або укласти Ліцензійний договір або купити права на ТМ. І суми тут фігурують чималі.
Звичайно, завжди можливий шлях послідовної реєстрації торгової марки у кожній країні, куди приходить товар. Але різні країни висувають різні вимоги до процедури реєстрації знаків. Природно, що подання Заявки до Національних патентних відомств вимагатиме: а) спілкування з Патентним повіреним цієї країни плюс сплати його гонорару та б) сплати мита в кожній державі відповідно до конкретних вимог Законодавства цієї держави.
Але якщо Вас цікавить реєстрація міжнародної ТМ, то слід враховувати наступне:

  • • В різних країнах відрізняються вимоги до процедури подання знака на реєстрацію, розгляду Заявки, її реєстрації та підтримання в силі зареєстрованих знаків.
  • • Заявка має подаватися мовою держави, в якій проводиться реєстрація.
  • • Листування також ведеться цією мовою. Є особливості процедури оплати мита, а для платежів використовується різна валюта.
  • • Гонорари Патентних повірених сумуються, якщо реєстрація здійснюється у кількох країнах. Також підсумовується і мито. Таким чином, цей шлях може бути придатним тоді, коли вас цікавлять лише 1-2 країни.
  • • Світова практика показала, що найбільш ефективні компанії вважають за краще йти на реєстрацію відразу в багатьох країнах. Це суттєво економить кошти і дозволяє безбоязно просувати свої бренди на нові ринки.

Як швидко розпочати реєстрацію міжнародної торгової марки?

Зателефонуйте 0987733353, напишіть в Telegram, Viber, Skype або на info@tm.ua


Історія міжнародної охорони ІВ
Необхідність у міжнародній охороні інтелектуальної власності стала очевидною, коли іноземні учасники відмовилися взяти участь у Міжнародній виставці винаходів у Відні 1873 р. Вони побоювалися, що їхні ідеї будуть "вкрадені" та комерційно використані в інших країнах.
І тому 1883 рік був ознаменований появою Паризької конвенції з охорони промислової власності - першого важливого міжнародного договору з охорони промислової (індустріальної) власності. Цікавим є сам список 11 піонерів-підписантів, Паризької конвенції (Джерело):
1. Його величність король Бельгії;
2. Його величність імператор Бразилії;
3. Його величність король Іспанії;
4. Президент Французької республіки;
5. Президент Республіки Гватемала;
6. Його величність король Італії;
7. Його величність король Нідерландів;
8. Його величність король Португалії та Алгарве;
9. Президент Республіки Сальвадор;
10. Його величність король Сербії;
11. Федеральна рада Швейцарської конфедерації;
Ця Конвенція була спрямована на надання допомоги компаніям та громадянам однієї країни в отриманні охорони їхньої індустріальної (промислової) власності (de la propriete industrielle) в інших країнах. Паризька конвенція була ратифікована в Україні через 100 з лишком років після її створення - 25 грудня 1991 р.
А в 1884 році згідно з рішенням Паризької конвенції уряди Бельгії, Бразилії, Іспанії, Франції, Гватемали, Італії, Нідерландів, Португалії, Сальвадора, Сербії та Швейцарії створили Паризький союз з охорони промислової власності (Міжнародне бюро).
Захист у формі прав промислової власності спочатку поширювалася на:
патенти на винаходи;
промислові зразки (дизайн промислових виробів);
торгові марки;
комерційні найменування. Французькою (основною мовою Паризької конвенції) це згадувалося як les brevets d'invention, les dessins ou modeles industriels, les marques de fabrique ou de commerce et le nom commercial.
В 1886 році на міжнародній арені з'являється авторське право разом із ним Бернська конвенція про охорону літературних та художніх творів. Мета цієї конвенції полягала в тому, щоб допомогти громадянам держав, які є її учасниками, отримати міжнародну охорону свого права контролювати використання - з отриманням за це використання відповідної винагороди своїх творчих творів. До них були віднесені: романи, оповідання, поеми, п'єси; пісні, опери, музичні вистави, сонати; та малюнки, картини, скульптури, архітектурні твори.
Як і у випадку з Паризькою конвенцією, для виконання адміністративних завдань у рамках Бернської конвенції було створено Міжнародне бюро. У 1893 році ці два невеликі бюро об'єдналися в одну міжнародну організацію, яка називалася Об'єднані міжнародні бюро з охорони інтелектуальної власності (ця організація більше відома за її французьким скороченням - БІРПІ). Зі штаб-квартирою, розташованою в Берні, Швейцарія, і штатом співробітників, що налічує сім осіб, ця маленька організація стала попередницею сьогоднішньої Всесвітньої організації інтелектуальної власності - ВОІВ.
У 1974 р. ВОІВ стала однією зі спеціалізованих установ Організації Об'єднаних Націй з визнаним державами-членами ООН мандатом на здійснення адміністративного управління питаннями інтелектуальної власності.
Розуміючи також і необхідність захисту торгових марок на міжнародному рівні, світова спільнота і сформувала такий механізм. З цією метою було розроблено спеціальну Угоду, підписану 14 квітня 1891 року в Мадриді, яка отримала назву Мадридська угода про міжнародну реєстрацію знаків.
Ще Радянський Союз став учасником цієї Угоди з 1 липня 1976 року. Україна також є країною - учасницею Мадридської угоди. Згодом (Мадрид, 28 червня 1989 року), для подолання розбіжностей деяких країн щодо важливих аспектів реєстрації знаків було підписано Протокол до Мадридської угоди про міжнародну реєстрацію знаків.
Загалом сукупність цих двох процедур реєстрації знаків отримала назву Мадридська система міжнародної реєстрації торгових марок.
Замовити міжнародну торгову марку

Мадридська система міжнародної реєстрації торгової марки


Юридичні та фізичні особи країн, які підписали Мадридську Угоду та/або Протокол, можуть забезпечити у всіх інших країнах - учасницях Мадридської системи, охорону своїх знаків шляхом подання заявок на ці знаки до Міжнародного бюро ВОІВ, яке здійснює таку реєстрацію.
Переваги Мадридської системи:
  • Реєстрація міжнародної торгової марки має таку саму силу, як і Заявка на його реєстрацію, подана в кожній із зазначених Заявником країн за національною процедурою.
  • Товарний знак одночасно отримує повну охорону в кількох країнах шляхом подання лише однієї заявки.
  • Заявка на реєстрацію торгової марки подається однією мовою (це - англійська, французька або іспанська).
  • Усі документи подаються в одне Відомство.
  • Оплата вимагатиме лише одного набору мита і лише в одній валюті (швейцарські франки).
  • Якщо протягом певного терміну (12 або 18 місяців) відповідне національне Відомство за знаками зазначеної країни не відмовило у наданні охорони, то цей міжнародний знак отримує таку саму охорону, якби знак був зареєстрований цим національним Відомством.
  • У разі необхідності збільшення кількості країн, у яких забезпечується охорона знака, наприклад, у разі експорту до цих країн товарів, він може зробити Заяву про "територіальне розширення".
  • Мадридська система значно спрощує подальше управління знаком, оскільки є можливість реєструвати подальші зміни (такі, наприклад, як зміна власника або зміна імені або адреси власника) або продовжити термін реєстрації шляхом єдиної та простої процедури у Міжнародному бюро ВОІВ.

Як замовити реєстрацію міжнародної ТМ?

Зателефонуйте 0987733353, напишіть в Telegram, Viber, Skype або на info@tm.ua


Вартість реєстрації ТМ за Мадридською системою


Нижче наводиться витяг з офіційного мита, що оплачуються за реєстрацію за Мадридською системою:
Мито для періоду в 10 років (швейцарські франки):
1.1 Основне мито:
1.1.1. Знак заявляється в ч/б кольорі - 653.
1.1.2. Знак заявляється в кольорі - 903.
1.2. Додаткова оплата за кожен клас товарів та послуг понад 3 класи - 100.
1.3. Додаткова оплата за зазначення охорони щодо кожної держави Угоди / Протоколу (крім тих країн, які мають індивідуальне мито) - 100.
1.4. Додаткова оплата за зазначення охорони щодо кожної держави Угоди / Протоколу, яка має індивідуальне мито - розмір індивідуального мита.

Особливості реєстрації за Мадридською системою


  • Реєстрація за Угодою можлива лише для знаків, які вже зареєстровані в Україні. Подання Заявки від імені вітчизняного Заявника може здійснюватись за умовами мадридської Угоди лише на базі національної реєстрації. Вимоги до змісту Заявки, що називається міжнародною, викладено у ст. 3 Мадридської угоди. Вони передбачають обов'язковість підтвердження відомством країни походження, що дані, що наводяться у міжнародній заявці, відповідають даним національного реєстру.
  • Інша обмежувальна умова, яку необхідно враховувати вітчизняному Заявнику, - це список країн, що беруть участь у Мадридській Угоді.
  • Реєстрація за Мадридським протоколом можлива для торгових марок, вже поданих на реєстрацію чи зареєстрованих в Україні;
  • Частина країн (країни Протоколу) встановила індивідуальні мита за реєстрацію.
  • Компанія, власник знаку, що заявляється, повинна бути резидентом України, а приватна особа - громадянином України (постійно проживати в Україні).
  • Дія міжнародного знака може бути припинена достроково, оскільки правомірність його реєстрації може бути оскаржена будь-якою особою на загальних із національним знаком підставах (у патентному відомстві, Апеляційній палаті чи Патентному суді).
  • Слід враховувати також, що міжнародна реєстрація ТМ втрачає чинність, якщо протягом п’яти років, рахуючи від дати міжнародної реєстрації, національний знак, раніше зареєстрований у країні походження, анулюється. У разі вилучення знаку з національного реєстру відомство країни походження звертається до МБ ВОІВ з вимогою вилучення знака з Міжнародного реєстру.
  • Таким чином, протягом п'яти років, рахуючи від дати міжнародної реєстрації, статус міжнародного знака залежить від його статусу в національному відомстві. Після закінчення цього терміну його міжнародна реєстрація стає незалежною від національної.

Термін проведення експертизи міжнародного знаку


Строк експертизи обмежено 12 (18) місяцями, протягом яких Заявник:
- або отримує інформацію про захист своїх прав у всіх зазначених ним країнах;
- або отримує Попереднє рішення (а потім - і остаточне Рішення) про відмову у наданні охорони.
Якщо національне Відомство не укладається у зазначений термін, то саме Міжнародне бюро ВОІВ - Рішення про відмову не приймає. А тому знак вважається зареєстрованим. Це безперечна перевага, якщо враховувати, що процедура експертизи в багатьох країнах триває роками. Слід також зазначити, що правом на відмову у визнанні міжнародного знака (вона може бути повною або частковою - за окремими видами товарів і послуг) національні відомства користуються дуже часто.
В якості дати міжнародної реєстрації вважається дата подання Заявки на міжнародну реєстрацію в країні походження, тобто в Україні. Однак, якщо Заявка надходить до Міжнародного бюро пізніше, ніж через 2 місяці від дати подання до національного відомства (до Національного органу інтелектуальної власності), то в цьому випадку датою міжнародної реєстрації буде дата надходження Заявки до Міжнародного бюро.
Всі зареєстровані знаки публікуються англійською мовою у журналі "WIPO Gazette of International Marks", який виходить щомісяця. Таким чином, національним відомствам немає необхідності проводити спеціальну публікацію про діючі на їх території знаки, зареєстровані за Мадридською системою.
Строк охорони міжнародного знаку - 10 років, що за Угодою, що за Протоколом. Він є однаковим для всіх країн, де вимагається охорона знаків. Міжнародна реєстрація може бути продовжена на період у 10 років, рахуючи з моменту закінчення попереднього періоду. Для цього достатньо сплатити основне і при необхідності - додаткове мито. Щоб Заявник не пропустив строк сплати мита за продовження, Міжнародне бюро ВОІВ за шість місяців до зазначеної дати закінчення строку надсилає Заявнику відповідне нагадування.

Висновки
Особливості української економіки у воєнний час підвищують інтерес українських підприємств до зарубіжних ринків.
Активна позиція України щодо інтеграції до Євросоюзу та міжнародного ринку потребуватиме надійного захисту для українських брендів.
Мадридська система має суттєві переваги перед процедурами національної реєстрації у кожній окремій країні.
Переваги Мадридської системи створюють сприятливий ґрунт для зростання кількості міжнародних Заявок з України.
Свої переваги має Єдина торгова марка Європейського Союзу, з інформацією про яку можна ознайомитись за посиланням.

© Патентний повірений Кондратюк І. В., 2003-2023

Давайте разом зробимо Ваш бренд міжнародним!