Реєстрація торгової марки
Україна, Євросоюз та всі країни світу
RU
UA

Реєстрація торгової марки - кому довірити свій бренд

патентний повірений та торгова марка

Ігор Кондратюк

Патентний повірений

Зміст Статті:
Реєстрація торгової марки - час починати!
Торгова марка як спосіб вирішення бізнес-завдання
Запитання ДО початку реєстрації
Кому довірити свій бренд?
Перевірка Патентного повіреного
Рейтинг Повірених, березень 2011
ПІДСУМКИ: з ким реєструвати торгову марку?

Реєстрація торгової марки - час починати!


Кожне підприємство рано чи пізно стикається із завданням, коли потрібна реєстрація торгової марки надійно та правильно. З чого починати?
Деякі починають з вибору відповіді на запитання: а що ж треба реєструвати? Але на наш погляд, питання про те, що буде реєструватися як ТМ: назва фірми, її товари чи послуги - це завдання хоч і важливе, але все ж таки не найважливіша. А ось найважливішим завданням, яке треба вирішити - це зареєструвати її правильно!

А як це: зареєструвати ТМ правильно?
Правильно - це вирішити якесь важливе бізнес-завдання, наприклад: отримати і захистити потрібні права, або - не дати конкуренту отримати потрібні йому права, стимулювати розвиток свого бізнесу або затримати розвиток бізнесу у конкурентів, і т.д. А як ТМ може розв'язати бізнес-завдання, що стоїть перед підприємством? А це означає: зареєструвати саме той знак, який потрібен. І щодо всіх тих класів МКТП, в яких треба було її зареєструвати.

Так який знак треба реєструвати?
І щодо яких прав? А ось тут, панове, є лише два варіанти: або самому розібратися, або довірити розібратися у цьому фахівцю.
Почнемо з того, чи може самому розібратися? Можна, можливо! Ви не дурніші за інших - зможете. Розберетеся, чи не боги горщики обпікають. І не боги ТМ реєструють. Тільки є одне АЛЕ... Що розберетеся - це 100%, але Вам на це знадобиться багато часу витратити... Що не завжди добре. А скільки часу треба витратити? Наприклад, у нас в Агентстві ми випускнику, який закінчив юридичний факультет університету ім. Шевченка з червоним дипломом, довіряємо подавати заявку не раніше ніж через 1 місяць. І лише після інтенсивного курсу з вивчення Цивільного кодексу, Закону "Про охорону прав на знаки для товарів та послуг", "Правил складання, подання та розгляду заявки на видачу Свідоцтва України на знак для товарів і послуг" та Ніццької класифікації товарів і послуг для реєстрації символів (МКТП). І це – лише подавати Заявку. А вибирати класи МКТП ми довіримо йому не раніше, ніж за 2 місяці практики. Так може Вам замість того, щоб самому витратити час і розбиратися, варто доручити це нам? Ви ж за цей час, за 1 місяць, заробите набагато більше, ніж витратите на нас? То який сенс тоді заощадити 800 грн? Адже саме стільки на сьогодні становить у нас вартість підготовки та подання Заявки. Буде розумно, якщо Ви заплатите нам гроші та заощадите час.
Таким чином, найчастіше реєстрація торгової марки доручається саме фахівцеві. І тут виникає ще одне питання: "А хто - реально фахівець з брендів? І як його знайти? З ким реєструвати ТМ?" І стає зрозуміло, що основне завдання: знайти струмового фахівця з реєстрації ТМ та доручити йому добре зробити роботу. Під вашим контролем. Пам'ятайте гарний вислів: "Соціалізм - це облік та контроль!" Так і капіталізм, до якого Україна увійшла без підготовки - це теж облік і контроль!

Торгова марка як спосіб вирішення бізнес-завдання


Зазначимо, що торгова марка може мати потрібні Вам права, а може їх і не мати. Причому права потрібні саме Вам, а не комусь ще, навіть Вашому патентному повіреному. А все тому, що реєстрацію можна провести і правильно, і неправильно. Все залежить від того, наскільки добре Ви продумали завдання, а також ХТО та ЯК Вам проведе цю процедуру.
Наприклад, якщо Ви прийдете до стоматолога та скажете "Поставте мені пломбу". То, швидше за все, стоматолог ось тільки пломбу Вам і поставить. А тямущий стоматолог - той обстежить всю Вашу ротову порожнину, знайде причину проблем і запропонує вирішення проблеми - лікування! Тобто, усунення проблеми. Тобто, пломба та лікування – це зовсім різні суті.
Ось Ваш бренд та Повірений – теж різні суті. Ми вже не говоримо про юристів. ТМ можна зареєструвати бездумно, непрофесійно і тому безглуздо. А можна і бізнес-завдання вирішити: захистити Ваші права правильно, надійно та в повному обсязі. Ми дотримуємося думки, що найправильніше - вирішувати бізнес-завдання.

Питання ДО початку реєстрації ТМ

Ще до початку реєстрації бренду Ви повинні самі собі поставити запитання та дати відповіді на них:
- А навіщо Вам ця ТМ? - Яке завдання для бізнесу Ви бажаєте вирішити? Чи може Вам і не потрібна реєстрація саме ТМ? Може Вам насправді потрібен патент на промисловий зразок?
- Чи буде у Вас одна ТМ чи Ви плануєте мати запас (правильно - портфель) знаків? – Хто буде власником бренду: Ви? Дружина? Фірма? Чи взагалі – реєструємо відразу на офшор? - Вам потрібний захист на місцевому рівні (місті, області)? Чи потрібний захист у всій Україні?
- Ви тільки щось продаватимете (наприклад - будівельні суміші)? Чи сподіваєтесь за 1-2 роки піднятися? І плануєте за 2 роки замовляти в Китаї ці суміші під своїм ім'ям і скласти в Україні конкуренцію "Ceresit"?
- А може, український ринок Вашому товару взагалі не потрібен і Ви націлені в Європу?
Думаємо, що неповна чи неправильна постановка завдання Повіреному може призвести Вас або до невиконання бізнес-завдання, або до подальших додаткових витрат.
Приклад нашої юридичної практики. Одна Клієнтка поставила юристам Агентства завдання реєстрації Європейської торгової марки - community trade mark (приблизно так - зареєструвати в усіх державах !). І натиск був настільки сильний, що юристи Агентства та рахунки вже виставили. Ледве зупинив натиск Клієнтки, коли пояснив, що європейська ТМ має серйозні підводні камені. Сама особливість процедури така, що достатньо одній із країн Євросоюзу відмовити в охороні – і все: відмовлять у всьому Євросоюзі! І тоді не бути цією Заявкою зареєстрованою. Або - весь Євросоюз, або - нічого! А ось коли нам пояснили завдання (потрібна була лише Німеччина, Бельгія та Франція), то ми запропонували піти по Мадридській системі реєстрації міжнародної торгової марки і все, завдання було вирішено.

Кому довірити реєстрацію бренду


Гроші люблять рахунок. І ми розуміємо, що будь-яка людина, перш ніж витратити гроші, має переконатися, що робить правильний вибір виконавця. Що виконавець роботу не просто зробить, а зробить її високопрофесійно. Адже реєстрація знаків – це дуже складна область. Як Замовнику зрозуміти, із взагалі працювати? Є сайти, портали, форуми та просто оголошення кричать: "Вибери нас!!!"
Вибираємо Патентного повіреного
Є різні варіанти, з ким працювати:
1. Міжнародні юридичні компанії. Вони хороші тоді, коли Ви - "Хортиця" і Вам потрібен юридичний сервіс по всьому світу. Як правило, міжнародні (мережеві) юридичні компанії мають дуже високу кваліфікацію у корпоративному праві. І високу погодинну оплату. Але не факт - що профі у праві інтелектуальної власності (ІВ). Бо туди прийшов юрист – фахівець із корпоративного права. От і він знатиме тільки цю область. І не факт, що добре. Якось під час вирішення бізнес-завдання з ТМ для міжнародного консорціуму ми помітили про французьку юридичну компанію, що вони нічого не розуміють у Мадридській системі. На що отримав відповідь: "Зате – міжнародний досвід"! Виявляється, Міжнародні – не означає добрі у праві інтелектуальної власності. Цілком можливо - просто міжнародні.
2. Великі українські юридичні компанії. Теж можливий варіант, якщо Ви є великим всеукраїнським брендом. І ті самі можливості, і ті самі проблеми, що й у міжнародних, лише на українському рівні. З одного боку, Вам, швидше за все, може і допоможуть "правильно вирішити" судове питання у Вищому господарському суді. Та може - не зможуть. Але не факт, що розуміють щось у МКТП (Міжнародна класифікація товарів і послуг для реєстрації знаків). Якось на роботу до нас претендувала дівчина із великої юридичної компанії. Запитав "Юридичні послуги - який клас"? Дівчина дуже здивувалася і відповіла "Треба подивитись Класифікатор"... Гарний спеціаліст - миттєво визначає клас МКТП!
3. Патентні агентства. Ці компанії, що спеціалізуються на патентному праві - вже точно будуть набагато кращими за фахівців широкого профілю. Але тут також є питання: з ким із Повірених працювати? Адже деякі з таких Агентств спеціалізуються на отриманні патенту на винахід або патенту корисну моделі, а ніяк не на брендах? Як вибрати Повіреного? Адже в інтернеті багато сайтів про це? Це – непрості питання.
4. Невеликі юридичні компанії та вільні юристи. Дозвольте дати Вам пораду: працюйте з Повіреними, не працюйте з юристами з вулиці! Наші ВНЗ, на жаль, на юрфаках практиці реєстрації ТМ просто не навчають. Навіть у КНУ ім. Т. Г. Шевченка. Ось не вчать і все! За останній десяток років знайшов аж п'ятьох юристів, яким можу довіряти: усі зроблять як з головою, так і на совість.

Перевірка Патентного повіреного


Ми вважаємо, що найправильнішими питаннями для перевірки кваліфікації спеціаліста є:
  • Питання перше: Це дійсно атестований Повірений? Як перевірити? Це просто. На сайті Укрпатенту є база Відомості про представників у справах інтелектуальної власності (патентних повірених). Перевіряйте, читайте, вибирайте. У цій базі на літеру "К" вказано і Ваш покірний слуга, Кондратюк Ігор Вікторович.
  • Питання друге: ХТО вже довірив свою ТМ саме цьому Фахівцю? Хто його Клієнти? Особливо – щодо реєстрації ТМ? Як це дізнатися? Відповідь на це питання Вам зможе надати База даних Зареєстровані в Україні знаки для товарів та послуг. Внизу сторінки є поле (740) Представник. Введіть туди українською ПІБ (можна і тільки прізвище, але можливі збіги) того, кого Ви обрали. І дізнаєтесь про всіх його Клієнтів.
    Якщо Ви запровадите "Кондратюк Ігор Вікторович", то побачите, що нам довірили реєстрацію бренду компанії: ФК Шахтар, Закрите акціонерне товариство «Видавнича група «СЬОГОДНІ», Торгово-будівельний дім «ОЛДІ», Державне підприємство "Інформаційний центр" Міністерства юстиції «Книжковий супермаркет КС», та ще кілька тисяч як великих, так і малих компаній чи приватних осіб.
  • Питання третє: Який ДОСВІД у цього Повіреного? СКІЛЬКИ взагалі брендів він ВЖЕ успішно зареєстрував? Відповідь на це запитання Вам зможе дати та сама База даних Зареєстровані в Україні знаки для товарів та послуг. Якщо Ви в полі (740) Представник зазначите українською ПІБ (можна ввести тільки прізвище, але можливі збіги прізвищ представників) та натиснете кнопку "Пошук", то зверху зліва буде напис про результати: "Результати 1 - 10 з ХХХХ". Ось ця цифра "ХХХХ" – і є кількість знаків, зареєстрованих цим с. Погодьтеся, що кількість успішно зроблених - це важливий показник.
    Дізнаємося, а СКІЛЬКИ торгових марок ми зареєстрували на день написання цієї сторінки, тобто на 25 березня 2011-го року? Вводимо у поле (740) Представник "Кондратюк Ігор Вікторович". І бачимо відповідь бази: "Результати 1 – 10 з 1833 року". Є перша цифра – 1833. Вводимо в те ж поле “Томас” – ця компанія належить Кондратюку І. В. І отримаємо ще “Результати 1 – 124 з 124”. Отже, на 25 березня 2011-го року Повірений Кондратюк І.В. - представник по 1957 р. успішно ВЖЕ успішно зареєстрованим знакам. Але в цьому випадку, для більшої чистоти рейтингу, врахуємо лише 1833 позначення.
  • Питання четверте: ЩО цікавого зареєструвало це патентне повірене? Нехай вам розкажуть про свої результати. Не соромтеся спитати. Адже чесним людям нема чого приховувати. Якщо нас запитають – нам є що відповісти. Ми реєстрували різні бренди: від ТМ "Cooper & Hunter" для кондиціонерів і до ТМ "SEX" для презервативів. Дуже багато нами зроблено для Інтернет-проєктів: РБК і Однокласники, AUTONEWS.UA та Портал I.UA, GISMETEO.UA та YTRO.UA, ПОЛІТ.UA та SPRAVKA.UA, Rambler та OKNA.UA, та ще багато сотень та сотень символів.
  • Питання п'яте: ЯК ДАВНО цей Повірений працює з реєстрації знаків? Звичайно, є різниця між тими, хто займається цим місяць-рік-два, і тими, хто працює вже багато років. Але тут важливо розуміти, що деяка частина Повірених, особливо з перших, уже досягла пенсійного віку та відійшли від справ.

  • Рейтинг Повірених з реєстрації торгової марки, березень 2011


    Критерії оцінки:
    • • Наявність веб-сайту в мережі.
    • • Положення сайту на сторінці результатів пошуку в пошуковій системі Google.com за запитом реєстрація торгової марки. Перевірка проводилась на українських сайтах 25-го березня 2011-го року.
    • • Наявність на веб-сайті даних про Повіреного.
    • • Кількість ТМ


    Місце сайту Адреса сайту ПІБ Повіреного Реєстр. № Повіреного Кількість ТМ
    1 torgmarka.ua Трембовецька Т.П.***** 381 180
    2 profitmark.kiev.ua немає даних немає даних немає даних
    3 tm.ua Кондратюк І.В. 271 1833
    4 t-marka.com.ua Горяїнов О.О. 261 332
    t-marka.com.ua * Горнісевич Д.А. - 214
    5 nic.ua** Хветкевич А.Є. 366 5
    6 birzhatm.ua **** немає даних немає даних немає даних
    7 trademark.com.ua Коваль М.П. 208 1048
    8 vlasnyk.ua ** Знову Хветкевич А.Є.
    (він же "Сервіс Онлайн")
    - 3 (1)
    9 uatm.ua *** Кондратюк І.В. див. вище див. вище
    10 patenting.com.ua немає даних немає даних немає даних
    Тендери: * Горнісевич Д.А. не знайдено у базі патентних повірених на сайті Державної служби інтелектуальної власності. Але його вказано на сайті t-marka.com.ua, тому його результати підсумовані з результатами Горяїнова О.О. при визначенні місця патентних повірених.
    ** На сайті vlasnyk.ua про ТОВ "Сервіс Онлайн" вказано, цитуємо: "агентство засноване патентним повіреним України - Хветкевичем Андрієм Євгеновичем". Тому кількість знаків Повіреного Хветкевич А.Є. можна було б підсумовувати дані про ТОВ "Сервіс Онлайн". Але виявилося, що там є спільні знаки, у яких у коді (740) – це Представник, вказані як ТОВ "Сервіс Онлайн", так і Хветкевич А.Є. Тоді ясно, що сайти nic.ua та vlasnyk.ua належать одній і тій самій особі – Хветкевичу А.Є. Таким чином, сумарно у них зареєстровано 6 знаків.
    *** Сайт uatm.ua багато років тому створював Повірений Кондратюк І.В. для Агентства "Томас". Це був перший в Україні сайт, професійно зроблений для послуг реєстрації брендів. У результатах рейтингу цей сайт та результати Агентства "ТОМАС" не враховувалися.
    **** Судячи з однієї й тієї ж адреси (Київ, вул. Полковника Шутова, 9) на сайтах profitmark.kiev.ua, birzhatm.ua, profitmark.ua та parkovka.biz.ua - представлені послуги однієї й тієї ж особи . Причини приховування на сайтах даних про патентне повірене (і чи є він там взагалі?) нам невідомі.
    ***** Трембовецька Т.П. - Колишня і вельми зневажена автором дружина. Гидкі спогади можуть перешкодити об'єктивності...

    ПІДСУМКИ - з ким реєструвати торгову марку?


    На перший погляд – все просто: зайти в інтернет, набрати реєстрація торгової марки та подивитися результат. Але результатів буде багато. Або навіть - напрочуд багато. Цю послугу зараз пропонують сотні сайтів.
    На 08.06.2011, тобто на дату написання цієї статті, на запит у GOOGLE "реєстрація торгової марки" нами було знайдено 640 результатів: сайти, портали, форуми та просто оголошення кричать: "Вибери нас!!!" :)
    То як і кого вибрати? Очевидно, що на березень 2011 року як лідерів рейтингу можна виділити таку групу Повірених:
    • Кондратюк І.В. з результатом 1833 зареєстровані ТМ. Має найбільше вже зареєстрованих знаків.
    • Коваль М.П. з результатом 1048 зареєстрованих брендів. Це теж досвідчений Повірений.
    • Горяїнов А.А. у парі з Горнісевичем Д.А і результатом - 546 зареєстрованих знаків. А це вже дуже пристойний результат, це досвід!
    • • На останньому місці - Хветкевич А.Є. та 9 позначень.
    • ПІДСУМКИ. Вище представлений рейтинг не претендує на 100% повноту і точність, як і будь-який інший рейтинг. Але впевнений, що він допоможе Замовнику у виборі потрібного фахівця.

    ВИСНОВКИ: не соромтеся ставити запитання! І просіть дати докладні відповіді! Хорошому фахівцеві - є що розповісти і нема чого приховувати.

    Повернутися на Головну сторінку сайту - tm.ua

    © Кондратюк І.В., 2011

    Зареєструйте Вашу торгову марку з нами!