Реєстрація торгової марки
Україна, Євросоюз та всі країни світу
RU
UA

Що реєструвати як торгову марку

Торгова марка - що можна та потрібно реєструвати



патентний повірений Кондратюк

Игорь Кондратюк

Патентный поверенный

Питання Клієнта: Хочемо зареєструвати торгову марку. Що нам краще реєструвати? Це запитання завжди виникає при початку реєстрації знаків для товарів та послуг.
І це – не просто питання, це – дуже гарне питання! Відповідь на нього буде досить багатослівною через складність законодавства. Але якщо реєстрація торгової марки ВЖЕ стоїть у Вас на порядку денному, то можливо Вам варто почитати, нехай і не зовсім повну (для повної відповіді знадобиться написати дисертацію або книгу), але все ж - відповідь Патентного повіреного? :)
Спробуємо відповісти, як зрозуміти, що саме у Вашому випадку правильно реєструвати як торгову марку (скорочено - ТМ)? Наприклад, це могло б бути просто слово? Або краще - якесь зображення та слово? Або краще за все буде зареєструвати логотип?
На прикладах ліворуч – зареєстровані нами варіанти логотипів. Є серед них і слово (логотип інтернет-магазину "SOKOL"), і зображувальний знак (Корпорація "Солідарність"), і логотип (комбінований знак "Престиж-холл"").
Для професійної відповіді – нам необхідні вихідні дані про цю реєстрацію.

Що та як можна реєструвати?
Зазначимо, що у нас на сайтах є сторінки, які вже частково містять відповідь на це питання.
Наприклад, на цьому сайті є сторінка, на якій описано види торгових марок, є приклади торгових марок, які вже зареєстровані для найрізноманітніших товарів та послуг: етикетки, пакування, пляшки, тара, назви компанії, корпоративні герої, корпоративні символи тощо. Також до початку реєстрації дуже корисно знати, що може бути та що не може бути торговою маркою? І ще багато корисного про торгову марку – є і на сайті https://uatm.ua/.
Є на цьому сайті також Міжнародна класифікація товарів та послуг для реєстрації знаків. Там перераховані товари та послуги, для яких реєструють ТМ.
Але все вище сказане - це лише частина відповіді на запитання: що можна реєструвати?
Звичайно, деякі Патентні повірені намагаються працювати дешевше, відповідати лише те, що легше і простіше, шаблонно, навіть не намагаючись зрозуміти Вашу бізнес-задачу... Тоді, скоріш за все, вони швидко одержать Ваші гроші. АЛЕ! В результаті Ви б пішли з незрозуміло для чого заявленим знаком... Вам це потрібно? :)
Але, на щастя, ми не можемо так ставитися до тих людей, які нам платять. Ми намагаємося ставитися до кожного Клієнта так, як хотіли б, щоб він ставився до нас. Так, це складний та нешвидкий шлях, але ми впевнені, що так – правильніше! :)
Тобто, щоб відповісти, що в цьому конкретному випадку потрібно реєструвати як торгову марку, нам необхідно отримати від Вас конкретну вихідну інформацію. І лише ознайомлення з цією інформацією дозволить нам дати відповідь. І не просто відповідь, а відповідь правильну: тобто обґрунтовану як законодавчо, так і нашим досвідом. На щастя, 20-річний досвід роботи із захисту права інтелектуальної власності – це значний термін! :)

Як швидко розпочати реєстрацію ТМ

Зателефонуйте 0987733353, напишіть в Telegram, Viber, Skype або на info@tm.ua


Реєстрація торгової марки як бізнес-задача


торгова марка інтернет-магазину По-перше, для того, щоб ми могли дати Вам обґрунтовану відповідь, що і як Вам краще реєструвати, нам потрібні вихідні дані про Вашу бізнес-задачу.
Тому, по-перше, на питання нашого Клієнта "Що реєструвати?" у нас одразу виникають уточнюючі питання: "А для чого Вам необхідне це позначення? Для якого товару чи послуги? І які права на торговельну марку Вам потрібні?"
Щоб визначити ЩО та ЯК необхідно реєструвати у Вашому конкретному (і найчастіше – неповторному та індивідуальному випадку!), нам треба розуміти бізнес-задачу саме цієї реєстрації. Наприклад: або досить просто захистити права на оригінальне графічне та смислове рішення знаку? Або ще потрібно отримати домен UA. А можливо, отримати та одразу передати права на знак за Ліцензією (іноді кажуть - за франшизою, або субліцензіями) тощо. А може – Вам потрібно все в комплексі?
Це означає, що в за першу чергу ми рекомендуємо Вам, щоб реєстрація ТМ вирішувала саме Вашу конкретну бізнес-задачу.
Наприклад, якщо Вам потрібен лише домен UA. Насправді окрім самого домену UA, Вам потрібно ще й право займатися на цій конкретній адресі в Інтернеті цілком конкретною діяльністю. І ось тут і виникає питання: "А вам тоді, крім самого домену ua, потрібні ще й права продавати певні товари під цим позначенням? Або надавати під ним якісь послуги?!" Адже тоді це - зовсім інше завдання: ширше і важливіше!
Візьмемо за приклад якийсь інтернет-проект.
Наприклад: домен bank.ua.
На домені є цілий інформаційний портал! Що ми можемо дізнатися про цей домен?
Український домен bank.ua станом на 01.12.2022 року зареєстровано на фізичну особу - резидента України. Із сервісу Адміністратора домену УА відомо, що ця адреса зареєстрована на основі знаку по Свідоцтву України № 37728.
торгова марка корпорації Тепер дивимось у базі зареєстрованих знаків - для чого зареєстровано ТМ по Свідоцтву № 37728? І дізнаємось, що вона зареєстрована для товарів "Кл.09: Засоби обробляння інформації та комп’ютери......." та товарів "Кл.16:Папір, картон і вироби з них.....".
Здогадайтесь, а чи є у знаку по Свідоцтву України № 37728 права на інформаційний портал про банківські послуги? Відповідь - очевидна - "По цьому Свідоцтву - немає необхідних прав!" На комп’ютери та папір під ТМ "bank" - права є. А на інформаційні послуги - ні! :)!
Ваша бізнес-задача.
Бізнес-задача – це відповідь на запитання: "Чого Ви хочете досягти цією реєстрацією?" Адже не виключено, що Вам взагалі зараз вона – і не потрібна. Такий варіант – також можливий! :)
Наприклад, Ви – студент, і зібралися створити сервіс із написання курсових робіт. Звичайно ж, в ідеальному випадку – ТМ проекту потрібна. Але! Вам доведеться витратити на неї на самому початку справи мінімально 3.000 грн при подачі Заявки в електронному вигляді та 4.000 грн - при подачі Заявки в паперовому вигляді! Але питання: наскільки раціональні ці витрати у ситуації, коли Ви ще не знаєте, наскільки все буде успішно? Звичайно, якщо у вас є досвід веб-проектів, що заробляють, то правильно - захистити ім'я і права відразу, тобто витратити свої, вже зароблені гроші. Але взяти купку грн у мами з татом на авантюру - не особливо правильне рішення.
Студенту, що починає свій бізнес я б порадив витратити гроші на розробку та розкрутку сайту. ТМ - зачекає, доки Ваш сайт почне заробляти. А ось тоді – приходьте! І бізнес-задача у Вас буде: отримати домен ua та потрібні права на свої послуги з написання та продажу курсових робіт. І ми - на відмінно виконаємо для Вас це завдання! Ми з Вами розглянули лише одну невелику частину відповіді на запитання: "що реєструвати?"
І перша частина відповіді така: "Погляньте на реєстрацію як на бізнес-завдання! Чого Ви хочете досягти цією реєстрацією? Які завдання вирішити? Яка ваша головна мета?" Лише повні відповіді на ці питання дозволяють розумно провести реєстрацію.
Висновок 1: без розуміння бізнес-завдання правильна реєстрація ТМ може бути або дуже ускладнена, або взагалі неможлива.

Права по торговій марці - основа її реєстрації


Далі, вирішуючи Вашу бізнес-задачу, ми хочемо, щоб у Вашого знаку були потрібні права! А що таке потрібні права по торговій марці?
Вище ми вже дали частину відповіді на це питання, розповідаючи приклад про знак "bank" та інтернет-проект bank.ua. А тепер про це докладніше.
Знак має бути зареєстрований саме для того переліку товарів та послуг, який потрібен для торгова марка престиж-холлВашого бізнесу під цією назвою. Тому що торгова марка без прав - це, частіше за все, марний документ, куплений за чималі гроші. А чи Вам потрібна «дірка від бублика» за чималі гроші? Ні? Тоді навіщо Вам Свідоцтво без потрібних прав за знаком? Треба думати, думати та ще раз думати про права на знак: це основа безхмарного майбутнього Вашого бізнесу!
Якими можуть бути вихідні дані про те, для чого саме (для яких товарів і/ або послуг) Ви будете використовувати Ваш знак (бренд, логотип, торгову марку)?
Тобто, наприклад, Ви напишете нам в Анкеті просто "Одяг". Це не зовсім вірно. Адже тоді у нас до Вас буде багато уточнюючих питань:
1) Одяг для кого: людей, собак чи ляльок?
2) А може Ви мали на увазі медичний одяг або одяг для захисту від нещасних випадків, випромінювання та вогню?
3) А може, Ви будете шити одяг на замовлення?
4) Або ви будете тільки ремонтувати одяг або фарбувати його?
5) Або у Вас буде весільний салон, і Ви в ньому плануєте здійснювати прокат одягу? Вам потрібний знак для весільного салону? Чи все ж таки для прокату одягу? Або все разом: і для того, і для іншого?
6) А може Ви плануєте лише дизайн одягу і нічого іншого (амостійно його шити не будете)?
7) Або може у Вас все ж таки буде магазин одягу, а самі Ви його шити, лагодити чи фарбувати не будете?
Тобто, якщо Вам потрібно зареєструвати торгову марку, то термін "Одяг" - це дуже загальний термін. І до нього входять детальніші, тобто видові терміни. А зі сторони Міжнародної класифікації товарів та послуг залежно від того, для чого Вам це позначення (для якого товару та/або послуги?) потрібно, залежить і вибір класу реєстрації.
Висновок 2: знання та отримання необхідного обсягу прав - основа для правильної реєстрації знаку.

Якісна перевірка торгової марки – запорука успіху


Починаючи реєстрацію, Вам треба розуміти, що окрім Вашого знаку в Україні вже є зареєстровані знаки інших осіб. І їх багато. Так, станом на 01.12.2022 лише за національною процедурою реєстрації вже зареєстровано понад 327.000 знаків. А ще є міжнародні ТМ! Тобто Ваш знак може і не пройти реєстрацію, якщо буде схожий на знак іншої особи, заявлений на реєстрацію ДО подання Вами заявки.
Що робити? Потрібно провести перевірку та пошук словесної частини Вашого знаку. Хто зробить? Ми й зробимо! :) Перевірка торгової марки представлена на нашому сайті. Також ми пропонуємо послугу попереднього пошуку серед уже зареєстрованих знаків.
Висновок 3: для того, щоб знати, ЩО (слово, зображення чи логотип) та ЯК реєструвати - потрібна перевірка знаку: тільки коли бачимо, ЩО, ЯК та КОЛИ було заявлено на реєстрацію для таких самих чи споріднених товарів та послуг ми зможемо розуміти ситуацію. А розуміючи ситуацію - ми зможемо дати відповідь: "Що реєструвати: просто слово, зображення чи весь логотип?"
Замовити реєстрацію торгової марки

Торгова марка - слово, зображення чи логотип


Знаючи бізнес-задачу, плюс знаючи, для яких послуг буде здійснюватися реєстрація та вивчивши результати перевірки знаку – тільки тоді ми матимемо інформацію для повноцінної професійної відповіді. Якщо повернутись до знаку для одягу, то, наприклад, якщо Ви шиєте одяг на замовлення у своєму ательє, то це одна ситуація. Тому, швидше за все, ми порадили б реєструвати як ТМ вивіску Вашого ательє. Для чого? Для пошиття одягу.
Або у вас буде ремонт пральних машин? Тоді, звісно, просто слово. Тому що навіщо майстрам зайва вишуканість у зображенні знаку "а ля кутюр'є"? Їм достатньо слова!
Але! У загальному варіанті просто слово – завжди краще: чим менше особливостей у знаку, тим ширший обсяг його охорони.


Успіху Вашому бізнесу та Вашим брендам!

© Кондратюк І. В., 2019

Розумна реєстрація торгової марки – це з нами!