Штрих-код - що потрібно знати і як правильно діяти підприємству
Штрих-код та що потрібно знати та як діяти, щоб не виникло проблем?
Почнемо з теорії. штриховий код (скорочено - ШК) - це невід'ємна частина ринкових відносин. Для реалізації своїх товарів у торгових мережах, імпорту в інші дивні та успішної реалізації потрібно отримати штрих-код. Найбільш популярний з яких - GTIN-13/EAN-13. Це тридцятизначний код, який надається товарам. Ці товари не змінюють кількість (на відміну від вагових), виробляються в однаковому вигляді і в тому самому складі. Плюс - призначені для роздрібної торгівлі.
Ці цифри є кодом до інформації. При цьому перші три – Префікс національну організацію члена GS1, тобто. органу, який надає ШК для України. У нас - це Асоціація товарної нумерації «ДЖС1 Україна». А перші три цифри вказують саме на це на неї. 482. Тобто. якщо Ви бачите, що штрих-код починається на 482 – його було присвоєно відомством України. Але, важливо не плутати, це не країна виробництва, а саме країна в якій було отримано код виробником, резидентом України. При цьому самий товар може бути виготовлений у будь-якій точці світу. А вже сам код штрихового коду отримано або власником торгової марки під якою виробляється товар, або власником нормативно-технічної документації на товар, або власником самого товару.
Наступні цифри вказують на підприємство – власника ШК, після цифри – номер товару та остання, 13-та, це контрольна цифра, яка за спеціальним алгоритмом вираховується з попередніх 12 цифр. Тобто. на питання, що часто ставиться: "Чи можу я сам придумати та привласнити штрихкод?", то відповідь така, що якщо це виключно в рамках Вашого підприємства - то будь ласка. Але якщо це код, який буде працювати у всіх торгових мережах, то це повинен бути лише офіційно отриманий код.
Як зареєструвати штрих-код?
Зателефонуйте 098-773-33-53, напишіть у Telegram або у Viber.
Важливі практичні питання.
Для того, щоб Вашій товарній позиції був присвоєний штрих-код, потрібно стати учасником Міжнародної Асоціації товарної нумерації «ДЖС1 Україна». Для цього укладаються відповідні договори та сплачуються внески. І це – Ви можете довірити нам!
Сам ШК присвоюється на підставі поданої Заявки, яка включає низку обов'язкових та не обов'язкових до заповнення пунктів. Саме при заповненні заявок на присвоєння ШК необхідно максимальне сприяння з боку Замовника. Пройдемося по основних пунктах.
Перше - це розділ Найменування. Тут вказується сам товар, при цьому не можна просто вказати «Продукт», необхідно конкретизувати, наприклад «Напій». Ну а далі вже вказується назва, якщо є, також за наявності - вказується артикул та торговельна марка. При цьому, якщо Ваша торгова марка ще не зареєстрована, то це не особливо добре. І надійніше вказувати її в ШК як мінімум після проведення перевірки торгової марки, т.к. це дає розуміння ситуації та шансів зареєструвати цей бренд. Ризик у тому, що якщо ТМ не зареєстрована, Ви її не перевіряли, але вже отримали з нею ШК – можуть заборонити використання бренду (у разі якщо він захищений у іншої особи), відповідно не зможете працювати і з кодами, а це значні фінансові витрати.
Друге, це розділ Нормативно-технічний документ – у цьому пункті зазначається або загальний державний стандарт, або отриманий Вашим підприємством ТУ. Якщо немає ні того, ні іншого – «Не існує». У цьому важливо пам'ятати, що ДСТУ, ГОСТ тощо. це державні вимоги і вони можуть використовуватися всіма. А ось ТУ, тобто. технічні умови, кожне підприємство розробляє та реєструє під себе, тому не можна використовувати чужі ТУ, оскільки це також може спричинити додаткові проблеми зі ШК.
Третє, це розділ Упаковка – тут потрібно чітко та коротко розписати, як упакований товар та вагові характеристики. При цьому немає потреби розписувати колір, форму тощо. Тобто. основне – вид (коробка, пакет і т.д.), матеріал (картон, поліетилен), властивість, якщо є (вакуум) та вага.
Четверте, це буде розділ Опис товарної позиції. І це найбільш об'ємний та інформативний пункт Заяви. У ньому недостатньо просто написати «ручка». Потрібна повна характеристика – гелева, кулькова, автоматична, колір листа, ширина, матеріал і корпус пластику. І тут найбільше непорозуміння. Адже всім би хотілося отримати універсальну ШК, яку можна було б використати на всі товари. А в реальності на ручку яка пише синім чорнилом потрібний один штрихкод, червоним – другий і т.д. І навіть якщо ці ручки візуально однакові, але мають мінімальну відмінність за кольором, це вже різні штрихові коди. Такі правила встановлені у всьому світі! При цьому часто запитують – а хто перевірить? Споживач! Дуже часто нам надходять дзвінки із проханням перевірити код, на що він, хто власник. Крім того, за штрих-кодом можна подивитися як власника, так і детальну інформацію щодо тієї товарної позиції, на яку він виданий.
Ми завжди раді отримати для Вас штриховий код правильно! І результат буде точним та надійним!
© Інна Панасюк, 2023. Джерело
Повернутись на Головну сторінку реєстрація торгової марки
Дізнатись все про торгову марку
Отримати штрих-код на товари
Негайна реєстрація авторського права
Отримати патент на винахід чи корисну модель